Reparaţii turbine



Dacă vă gândiţi că autovehiculul dumneavoastră are o problemă legată de turbină, nu vă grăbiţi să o înlocuiţi.

Sub 1% din defecţiunile unei turbine sunt cauzate de probleme de fabricaţie, cauza este aproape întotdeauna de altă natură şi aceasta trebuie eliminată mai întai.

Înainte de a vă înlocui turbina, bifaţi lista noastră pentru diagnosticare.

Fum sau consum de ulei excesiv:

Verificaţi ca filtrul de aer să nu fie blocat.

Verificaţi ca uleiul să corespundă exactcu specificaţiile producătorului vehiculului.

Verificaţi ca presiunea din carter să nu fie prea mare şi ca sistemul de aerisire să funcţioneze.

Verificaţi ca furtunurile şi îmbinările să fie OK.

Verificaţi ca sistemul de lubrifiere să nu aibă depuneri de ulei sau de carbon în galeria de evacuare sau de admisie în turbină.

Verificaţi şi probleme ale lipsei de putere şi funcţionare zgomotoasă-

 

Ce provoacă defectarea turbinei?

În 90% din cazuri sunt problemele legate de ulei; ulei contaminat, lipsă de ulei, scurgeri de ulei. De aceea este indicat să folosiţi ulei de calitate.

Nu este ieftin să investeşti într-o turbină nouă, dar dacă uleiul din motor nu este schimbat odată cu turbina, cel mai probabil acesta va ceda.

Întotdeauna folosiţi ulei nou şi de calitate şi filtre noi, conform recomandărilor producătorului motorului, atunci când instalaţi o turbină nouă. Acest lucru menţine motorul curat şi previne depunerile de particule dăunătoare.

Respectaţi termenele de revizie şi verificaţi periodic nivelul uleiul, asigurându-vă că pare curat pe joja de ulei şi că este la nivelul corect:

- Dacă este prea puţin ulei, acesta se poate supraîncălzi şi carboniza. Acest lucru va duce la formarea de depuneri solide care pot deteriora compresorul.

- Uleiul în exces determină o presiune excesivă care poate deteriora garniturile de ulei ale turbinei.

Pentru a reduce riscul că turbocompresorul să cedeze, asiguraţi-vă că folosiţi un ulei de motor de bună calitate. Uleiul de motor Castrol ar trebui să fie prima alegere pentru oricine caută un ulei de calitate.

Folosiţi uleiul indicat întotdeauna. Citiţi recomandările producătorului.


Ce se întâmplă dacă nu se elimină cauzele?


Lipsă de ulei

Cauza poate fi o alimentare limitată cu ulei, poziţionarea incorectă a garniturii, un blocaj dat de substanţa de etanşare sau de folosirea unui lubrifiant de slabă calitate. Rezultă temperaturi excesive, frecare de metal pe metal şi fisuri.

Contaminare cu ulei

Cauza este depunerea de carbon sau particule metalice în ulei din cauza unei mentenanţe de slabă calitate, schimbării cu întârziere a uleiului şi filtrului sau a uzurii excesive. Rezultă uzarea extremă a rulmentului şi a arborelui cardanic.

Scurgeri de ulei

Cauzate de restricţii sau scurgeri în sistemele de alimentare cu aer, evacuare şi EGR, blocarea sistemului de scurgere a uleiului din turbină. Mersul la relanti sau opririle frecvente datorate supraîncălzirii duc la scurgeri de ulei în carcasă

Daune cauzate de impact

Cauzate de pătrunderea unor obiecte mici în carcasa turbinei sau a compresorului. Duc la restricţionarea mişcărilor paletei şi la defectarea compresorului şi turbinei.

Supraturare

Turbina se învârte mai repede decât limitele sale din proiectare, din cauza unor update-uri efectuate fără autorizaţie, a unei mentenanţe slabe, scurgeri din sistemul de admisie al aerului sau injectoare uzate. Rezultă defectarea roţii şi rulmenţilor turbinei şi daune la motor.


Certificat de garanţie turbine